TV/bredband/telefoni

Vår förening får kabel-TV, bredband samt fast telefoni från Tele2. Uttag för detta finns i alla lägenheter. Om du behöver hjälp eller vill göra en felanmälan är du hänvisad till Tele2:s kundservice.

TV

Alla kan kostnadsfritt ta in Tele2:s digitala grundutbud, så länge TV:n stöds digitalt. Du behöver INTE någon speciell digitalbox.

För att få tillgång till ytterligare kanaler måste du teckna ett abonnemang hos Tele2. Vilka olika kanaler, abonnemang och tjänster som erbjuds kan du läsa om på Tele2:s hemsida, där du även kan göra en beställning.

Bredband

Vår förening har tecknat ett gruppavtal för bredband med Tele2. Det innebär att alla lägenheter har tillgång till bredband (50 Mbit/s), vilket ingår i månadsavgiften till föreningen. För att få tillgång till detta kontaktar man Tele2 på vårt gruppavtalsnummer, 0775-171720, och gör en beställning. Man får då kostnadsfritt ett trådlöst modem skickat till sig som man kopplar till internetuttaget i väggen.

Om man är intresserad av en högre hastighet kan man teckna valfritt abonnemang hos Tele2. Gruppavtalet gör då att man får rabatt på ordinarie abonnemangsavgift, oavsett vilket abonnemang man väljer.

Telefoni

Om man vill ha fast telefoni i lägenheten beställs även detta från Tele2. Om du har haft en annan operatör tidigare kan du flytta ditt fasta telefonnummer till Tele2, som kostnadsfritt hjälper dig med operatörsbytet. Du kan läsa mer om Tele2:s olika telefonabonnemang och tillvalstjänster på deras hemsida.